Thursday, July 30, 2009

"hari ni saya menerima tetamu yang istimewa"

7.30-jalan 5 menet ke wisma persekutuan kapit

jumper kwn lame maser camping tropical fruit farm dulu

dia pon ok....beautiful morning in Kapit..

7.50-Encik Michael brief ttg interview

dia cek sijil

8.10-calon pertama dipanggil masuk

dengar suara interviewer asik gelak mencuakkan kami..

15 menet first candidate tu dh kluar

10.30 - giliran aku

ayat pertama"hari ni saya menerima tetamu yang istimewa"

tau siapa??

siapa?aku bertanya dengan pnoh kmulusan(-_-)

awakla??

saya??terima kasih tuan haji.kenapa??

awakraser kenapa??

sebab saya seorang je dari melaka??

bukan!

em..sebab awk sorg je yang pakai baju batik sarawak...yang lain semua pakai batik semenanjung...haa...itu teras PIPP yg maner tu??

Membina negara bangsa!aku menjwab laju...

hehheh

nasib baek mak n abah sudi membelikan baju ini..siap datang sibu anto plak tu...ade hikmah rupenye


slain tu byk lagi..3M,mcmane aku bantu murid yg still x blh bacer melalui subjek sivik,seni,pjk,

sains plak dia selitkan melalui pemansuhan PPSMI..knape pemansuhan tu buleh berlaku..dia share pendapat dia..n ader selitkan JQAF..untuk pengetahuan aku jugak katenyer..


.......................................

cepat masa berlalu

skang ni aku dah ader balik di song

alhamdulillah,sesi inteviu jalan ngan baik

inteviewer-'tuan haji jawa' yg begitu baik hati

inteview tu byk bagi input banding dari skadar mintak fakta yg blom tentu aku dpt bagi ngan tepat.pkcik tu bagi situasi n sayalah yang harus menyatakan prinsip tu dari ppip teras ke brape.bagus jugak.dia pon banyak bagi tips n langkah yg cikgu2 skalian buleh buat kat skolah.kbetulan 2 hari sbelumnya mmg dia dah jupe kebanyakkan chegu dari skolah kami..em,banyak yg kitaorg buleh wat reflection.jadik cikgu senang...tapee nak dapat jiwa seorang guru tu mudah ke??mane ade yg sng dalam dunia yg sementara ni...bersusah2 dulu insyaallah senang kemudian...


anyway berkat doa mak,abah,kwn2,cikgu IPGM...alhamdulillah..mudah2an resultnya nanti jugak ok...

2 comments:

  1. best nyer, cm ne nk hafal PIPP
    stkt ni blum nk hfl lg
    bile la turn kite interview ni

    ReplyDelete
  2. insyaallah ade rezeki x lame lagi tu..ader kwn2 yg ckp maybe ade lagi bulan 9 and bulan 12...slalu cek kat website..tapee result x kluar lagi risau jugak neh!(&_%)

    ReplyDelete

รץเкเภ๔єร(^_^)